2013. október 29., kedd

Vida Sándor: A valódi szeretet

 

 



         A szeretet szó jelentése gyakran nem egyértelmű, mert nagyon sokféleképpen használjuk. Nap mint nap hallunk ilyen kijelentéseket: ,, Szeretem a tengerpartot. Szeretem a hegyeket. Szeretem New Yorkot. Szeretem a kutyámat. Szeretem az új kocsimat. szeretem édesanyámat.
"A szerelmesek,, egymásba szeretnek vagy ,,szerelembe esnek". Képzeljük csak el, mit is jelent ez. Néha szívesen megkérdezném, hogy vajon milyen mélyre esnek, és milyen érzés, amikor padlót fognak.


A szeretet nem csupán érzés, amely csak úgy elfog minket, s nem is egy nehezen meghatározható cél, amely mások cselekedeteitől függ. A szeretetre való képesség mindannyiunkban megvan, belső hozzáállásunkból fakad, és cselekedeteinkben nyilvánul meg. Ha a szeretetet csupán érzésnek tekintjük, akkor rosszul élhetjük meg, hogy nem vagyunk bármikor képesek rá. Ha felismerjük, hogy a szeretet elsősorban cselekvés, akkor valószínűleg szívesen használjuk fel a rendelkezésünkre álló eszközöket annak érdekében, hogy jobban tudjunk szeretni.

Forrás: bovitettbiblia.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése