2013. május 22., szerda

Változások befogadása: 2 rész




Isten új szintre akar emelni.

 Ez történt az én életemben, amikor apámat elszólította az Úr. Életem legnehezebb időszaka volt, de pont ez a nehézség vitt engem tovább végzetem felé. Nem lennék ma itt, ha apám még élne. Túl egyszerű volt a háttérben. Kényelmes voltam. De amikor papát elszólította az Úr, bezárult ez az ajtó. Tettem egy lépést hittel és ekkor fedeztem fel olyan adottságokat, amikről nem is tudtam. Szeretjük, ha Isten ajtókat nyit nekünk, de néha jobban használ nekünk, ha ajtókat csuk be előttünk. Ha Isten nem csukná be az ajtót, nem akarnánk elmozdulni onnan, ahol vagyunk. Néha azért csuk be egy ajtót, hogy ne tudjunk visszamenni. Ez történt a Vörös-tengerrel is. Isten kettéválasztotta, hogy Izrael népe át tudjon kelni rajta. Amikor bezárta mögöttük a tengert, az emberek tudták, hogy már nem tudnak visszamenni. Tudták, hogy az ajtó bezárult. Néhányan közületek küzdenek a változások ellen, próbálnak hagyományokba kapaszkodni.
Joel, bárcsak úgy lenne, mint szokott, mint a régi szép időkben. Isten azt mondja, ez a korszak elmúlt. Nem arról van szó, hogy nem volt jó. Nekem csodás emlékeim vannak apámról, de nem maradhatunk ott örökre. Ideje előre haladni, ma egy új nap van és Isten új győzelmeket tartogat számodra. Új hegyeket mászhatsz meg, új barátságokat köthetsz, új üzleteket indíthatsz el. Isten megpróbálja feldúlni fészked. Ha teszel egy lépést hittel, fel fogsz fedezni magadban, hozzám hasonlóan, olyan adottságot, tehetséget, amiről nem is tudtál. Olyan helyekre jutsz el, amelyek ámulatba ejtenek. Olyasmit fogsz véghezvinni, amire sosem gondoltál volna. Mindez azért, mert Isten álma sokkal nagyobb, mint a tied. Azonban olyan gyakran maradunk ott, ahol családias, ahol nincsenek nehézségeink. Oda futunk vissza, ahol kényelmes, a régihez.

Isten új ajtókat nyitott, új lehetőségeket adott, de mi annyira arra fokuszálunk, amilyen volt, ami megszokott, hogy mindig a régihez térünk vissza. Most itt az idő, hogy elfogadd a változást. Maradj nyitott. Sosem lesz olyan, mint volt. De, Joel, akkor olyan jó volt. Igen, de hadd mondjam el, hogy sokkal jobb lesz ezután. Ne menj vissza gondolataidban,hozzá állásodban. Nem egészséges, ha mindig újraéled, hogy milyen volt. Ha egy ajtó bezárul, az azt jelenti, hogy Isten megadja neked a kegyet, hogy előbbre juthass. Tiszteletteljesen mondom, de én sosem mentem vissza apám sírjához. Szerettem apámat, de tudom, hogy ennek a korszaknak vége. Ha vissza mégy szeretted sírjához, az szép dolog addig, amíg nem a múltban élsz arra gondolva, hogy már sosem lesz olyan jó, mint volt. Porold le magad és készülj fel az újra. Barátaim, szárnyalásra születtetek. Egy pár sasszárny vár rád. Mint ahogy az anya sas, aki kiszórja fiókáit a fészekből, így kényszerítve őket arra, hogy szárnyukat használják, Isten is így szór ki bennünket fészkünkből. Ha bezárulnak ajtók, változások történnek, lásd helyes szemszögből. Ez a zavarodás felkészít egy új szintre.

 Így késztet Isten arra, hogy kiterjeszd szárnyaid és te is meg tanulj szárnyalni. Ne ragaszkodj a régihez, a hagyományoshoz. Akarj kilépni a kényelmi zónából, akarj valami újat kezdeni. Vagy talán egy olyan helyen vagy, ahol az ajtó teljesen bezárult mögötted, nem tudsz visszamenni. Ne légy negatív, keserű. Ez egy új korszak. Várd hittel, maradj reményteli. Kelj fel minden reggel lelkesen, tudván, hogy Isten tenyérén tart. Ha megtanulod nemcsak elfogadni, hanem befogadni a változást, Isten megígéri, hogy újat fog tenni. Én felfedeztem, hogy Isten új dolga sokkal jobb, mint a régi. Talán nagyszerű sikereid voltak a múltban, de a legnagyobb sikereid a jövődben vannak. Még nem élted meg a legjobb éveidet. Még nem játszottad le a legjobb játszmád. Még nem kötötted meg életed legjobb üzletét. Egyre magasabbra fogsz emelkedni. A szelek, amikről azt gondoltad, elpusztítanak, új szintre fognak repíteni. Meg fogod látni, hogy Isten olyan helyekre visz el, amiről álmodni sem mertél.

Joel Osteen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése